ПОСВЕТЕНОСТ ОД 2010 ГОДИНА
НИЕ ГО СЛУШАМЕ ВАШЕТО СРЦЕ
ПОЧЕТНА     НОВ ПАЦИЕНТ     ЗАКАЖИ ПРЕГЛЕД     УСЛУГИ     ЗА НАС                                                                                                                      in     t

Целосна посветеност на Вас и Вашето здравје!

Достапни за Вас, секогаш и насекаде!

Програма +

Вашиот личен лекар, секогаш со Вас, секогаш за Вас!

© 2018 COR Medico, PZU. All Rights Reserved           

 

                                                      АРХИВА 

 

 

Еве ги одговорите на шест најчесто поставувани прашања за настинките и грипот:

 

Кога би требало да земам боледување или да не го испраќам детето на училиште?

 

Проценете сами кога се чувствувате премногу болни за да одите на работа или кога вашето дете ви изгледа премногу болно за да го испратите на училиште. Важно е да се остане дома, тогаш кога најмногу може да заразите некого.

 

При настинка, опасноста од пренесување на заразата е актуелна се додека ги имате симптомите, но најголема е веројатноста за пренесување на заразата неппосредно после контактот со виралната инфекција, дури и пред да имате манифестни симптоми.

 

Кај грипот, возрасните се најмногу заразни на ден пред појавата на симптомите, па се до околу петтиот ден од појавувањето на симптомите.

 

Кога би требало да побарам помош од лекар?

Ако имате било кој од симптомите на грип или ако вашите симптоми не се повлекуваат така брзо како што очекувате, тогаш задолжително побарајте помош од вашиот лекар.

 

Како да го избегнам пренесувањето на грипот или настинката на моето семејство?

 

Постојат многу чекори кои можете да ги превземете за да го избегнете ширењето на инфекцијата врз луѓето кои се околу вас.

 

Секогаш покривајте ги вашата уста и носот кога кивате или кашлате, било да е тоа со шамивче или со кивање и кашлање во вашиот лакт или вашите поазуви.

Фрлете ги искористените марамчиња веднаш после употребата, идеално би било да ги фрлите во WC, од каде ќе можете да ги отстраните без никој да ги допира.

 

Често мијте ги вашите раце, особено откако ќе кивнете, кашлате или ги допрете вашиот нос, очи или уста.

 

Останете на растојание од другите – немојте да се бакнувате, гушкате или да стоите премногу блиску до некој друг, заради тоа што плунката може да дојде до нив и додека зборувате.

 

Настојувајте често да бидат чистени и дезинфицирани сите површини од мебелот и предметите во куќата, вклучително и детските играчки.

 

Зошто настинките и грипот се почести во текот на зимата?

 

Студеното време само по себе не е предизвикувач на настинки, но во услови на ниска надворешна температура, поголема е веројатноста луѓето подолго време да поминуваат во затворени простории, заради што се олеснува пренесувањето на заразата. Постојат докази дека грипот најефикасно се пренесува при пониски температури и при ниска влажност, а тоа може да биде делумно објаснување за наглото зголемување на заболувањата во текот на зимата.

 

Дали има вистина во народната: „Хранете ја настинката, а изгладнете го грипот“?

 

Не. Кога имате настинка или грип, треба да се трудите да јадете разновидна исхрана и да пиете многу течности, но нема потреба да јадете повеќе или помалку од обично.

 

Дали е во ред да се прими вакцина за грип, кога сум настинат/а?

 

Да, може да бидете вкцинирани кога сте настинати, се додека не се чувствувате навистина болни и под услов да немате покачена температура.

За да научите повеќе за настинките, грипот и болестите кои се поврзани со нив, како и начинот на превенција од истите, можете да се приклучите на CorMedico Plus или да се обратите во нашата ординација, после претходно резервирање на термин тука.

 

Ние го слушаме вашето срце!

 

НАЗАД...

 

Не сите срцеви удари предизвикуваат болка во градите и обилно потење. Понекогаш срцевиот удар се појавува ненадејно, со слаби или никакви симптоми.

 

Во едно истражување во кое биле вклучени повеќе од 1800 испитаници на возраст над 45 години кај кои не било регистрирано никакво срцево заболување, при следната проверка (после десет години), откриено било дека кај 8% од испитаниците постои оштетување на срцевото ткиво.

 

Поголемиот број од регистрираните оштетувања кај испитаниците поминале незабележано, иако повеќе од половината наликувале на срцев удар. Тоа значи дека тие луѓе преживеале срцев удар, без за тоа да бидат свесни.

 

Во некои случаи, пациентите имаат симптоми за кои сметаат дека не се доволно сериозни за да побараат помош од лекар. Таквите симптоми обично вклучуваат слаба болка во градите, гадење, повраќање, необјаснет замор, задишаност или непријатно чувство во вратот или вилицата.

 

Тивкиот срцев удар може да наликува и на стомачен вирус и на грип, но може да биде замаскиран и преку симптомите на отежнато варење на храната. Но, за разлика од споменатите болести, дури и најслабиот срцев удар може да остави лузна на вашето срце.

 

Сепак тоа е сериозен проблем: Оштетувањето на срцевото ткиво и формирањето на лузна може да го поремети „електричниот“ проток на вашето срце, предизвикувајќи при тоа абнормален срцев ритам (аритмија). Како резултат на тоа, вашето срце може да работи пребрзо, заради што ја губи способноста да испумпува доволно крв. Ова може да доведе до ненадејно запирање на работата на срцето!

 

Можноста да ваквите симптоми маскираат срцев удар кај младите (поздрави) луѓе е многу мала. Но, ако сте на возраст над 50 години, или над 40 години но со јасно изразена семејна историја на срцеви заболувања, или ако имате други ризик фактори, како дебелина, висок крвен притисок, дијабет или пак пушите, тогаш најпрепорачливо е веднаш да побарате помош од вашиот лекар, особено ако симптомите се присутни подолго од 20 минути или ако се влошуваат. Во ваков случај не е паметно да чекате за да видите дали вашата состојба ќе се подобри!

 

Дури и ако немате некој од наведените симптоми, добро би било да практикувате редовни лекарски контроли на вашето здравје.

 

Неоткриениот срцев удар не е еднинственото нешто што може да остави трајни последици во вашиот организам. Хронично високиот крвен притисок, дијабетот, дебелината и пушењето, можат да предизвикаат оштетување на вашето срце. Всушност, кај 70% од луѓето со неоткриено срцево заболување кои починале од ненадеен срцев удар, детектирано е претходно оштетување на срецето.

 

Заради тоа, раното откривање на срцевите заболувања е особено важно, за да би можел вашиот лекар правилно да ги исконтролира и третира сите ризици од натамошно прогредирање на заболувањата.    

      

Ние го слушаме вашето срце!

            

НАЗАД...

Не мора да бидете маратонец за да сте болно свесни за мускулните грчеви. Било да сте млади, стари, активни или физички неактивни, можноста од појава на мускулни грчеви е реално присутна, а што е уште поважно, грчевите може да се појават тогаш кога најмалку се надевате, на пример додека се релаксирате на убав сончев ден или пак додека спиете.

 

Мускулниот грч е всушност преголема активација или контракција на мускулот. Иако грчевите може да се појават било каде, сепак најчесто се згрчуваат мускулите на задниот дел на подколеницата (листовите).

 

Но, иако е лесно да ги препознаете мускулните грчеви, многу е потешко да разберете зошто се појавуваат тие.

 

Дехидратација

 

За активација на мускулите неопходен е баланс на електрични сигнали и јони. Дехидратацијата условува промени во базенот на сигнали. Со промената на сигналот, телото не е во можност да препознае дали сигналот доаѓа од мозокот или заради тоа што име електричен дисбаланс околу клетката. Во таквата конфузија, мускулите тешко ги препознаваат и процесираат вистинските сигнали. Така предизвиканата преголема активност резултира со болка. За среќа корегирањето на состојбата заради која настанале ваквите мускулни грчеви може да се реши со правилна хидратација (повеќе во „Основни принципи на исхрана и правилна исхрана на спортисти“).

 

Неправилна положба на телото

 

Веројатно не постои ништо понепријатно од мускулен грч на грбот или на раката после подолго задржување во некоја неправилна позиција на телото. Задржувањето во некаква позиција во која телото не е навикнато да биде, постојано ги активира мускулите и по малку ги оштетува. Таквото оштетување обично условува насобирање на млечна киселина која може да предизвика мускулен спазам. Ваквите мускулни грчеви обично се повлекуваат со тек на времето. Но, ако непријатното чувство и болка продолжат во наредните ден или два, тогаш најдобро би било да побарате помош од вашиот лекар.

 

Приклештен нерв

 

Кога се зборува за непријатниот феномен на мускулните грчеви, често може да наидете на терминот „приклештен нерв“. Цели серии на нерви се протегаат од мозокот па се до р’бетот. Многу нешта на нивниот пат може да предизвикаат приклештување (прештипување) на нервот, започнувајќи од discus hernia, преку artritis па се до задржувањето не телото во некаква неправина положба која ќе ги иритира конкретните нерви. За среќа, телото има чудесен систем за самолекување. Обично една доза на антиинфламатори ќе ја намали болката, но сепак, ако тоа не помогне во текот на наредните неколку денови, тогаш најдобро ќе биде да закажете преглед кај вашиот лекар.

 

Бременост

 

Бременоста предизвикува еден куп промени низ целото тело. Хормоналните промени може да доведат до мускулни грчеви. Тие обично се лоцирани во подколеницата (листовите) и во регијата на стапалото и најчесто се појавуваат во текот на ноќта, за време на второто и третото тромесечие. Не е секогаш наполно јасно зошто ова се случува, но добро би било да се обидете да го решите проблемот со подобрување на внесот на вода, истегнување и земање на магнезиум (само што важно е за тоа најпрво да побарате мислење од вашиот лекар).

 

Попречен крвоток

 

Друга можна причина за мускулните грчеви е неадекватното крвоснабдување, а тоа буквално значи дека нема доволен крвоток во нозете и рацете. Тоа обично се случува заради насобирање на холестерол во крвта, но исто така може да биде и резлутат на притисната артерија од зголемена оваријална маса или тумор. Треба да се нагласи дека ова не е само обичен мускулен грч, во ваков случај треба особено внимание да обрнете на високото ниво на холестерол во крвта или на зголемената оваријална маса.

    

Ние го слушаме вашето срце!

             

НАЗАД...

Кардио тренингот, како трчањето на пример, помага во зачувувањето на здравјето на вашето срце, но тоа не го компензира лошиот начин на исхрана. Јадењето на повеќе овошје, зеленчук, зрнеста храна, зрнести продукти, риба, живина и растителни масла, со истовремено намалување на внесот на црвено и преработено месо, како и додаден шеќер, може да го намали ризикот од срцево заболување за повеќе од 30% и ризикот од мозочен удар за 20%.

 

Следниот пат кога ќе купувате, потрудете се да ги одберете овие неколку продукти кои се одлични за здравјето на вашето срце:

 

Мешана зелена салата

 

Ваквата салата е богата со фитонутритиенти и В витамини. Ваквата мешавина помага во заштитата на крвните садови од оштетувања кои овозможуваат зачепување на артериите.

 

Боровинки

 

Боровинките и јагодите се преполни со антиоксиданти кои се наречени антицијанини. Според едно истражување, спроведено врз млади и средновечни луѓе, јадењето на три или повеќе порции неделно, може да го намали ризикот од инфаркт. (побарајте рецепти во извонредните мениа на „Основни принципи на исхрана и правилна исхрана на спортисти“).

 

Лук

 

Кога се зборува за моќно растение, тогаш се мисли на лукот. Редовното конзумирање на лукот може да го намали крвниот притисок и нивото на холестерол во крвта.

 

Соино млеко

 

Сојата содржи соединенија наречени изофлавони, за кои истражувањата покажуваат дека го намалуваат нивото на холестерол во крвта. Дополнително, луѓето кои редовно конзумираат соја имаат намален ризик од срцеви заболувања. 

 

Зрнести продукти

 

Лешници, ореви, ф`стаци, бадеми, ореви и слично, содржат масти кои се погодни за срцето, заради тоа што нема да го зголемат нивото на холестерол во циркулацијата. Тие се богати и со фитонутритиенти кои помагаат да се намали воспалителната реакција во артериите која би можела да доведе до прогресија на срцевите заболувања.

 

Чај

 

Пиењето на три чаши чај на ден се поврзува со намален ризик од срцево заболување, мозочен удар и смрт од срцеви заболувања. Заради тоа што чајот е во главно вода, тој придонесува во достигнување на дневните хидратациони потреби.

 

Риба

 

Морската храна претставува богат избор на протеини и здрави масти (без разлика дали е конзервирана туна или свеж лосос), а што е уште поважно, содржи есенцијални омега-3 масти. Овие масти помагаат во ублажувањето на воспалителниот одговор во внатрешноста на артериите. Конзумирањето на риба два пати неделно, се поврзува со намалување на ризикот од срцеви заболувања. Но, препорачливо е избегнување на редовната конзумација на големи риби, зарди високото ниво на жива во нив.

 

Сок од калинка

 

Интензивната црвена боја на калинката (и нејзиниот сок) овозможува заштита на вашето срце со тоа што ја намлаува веројатноста дека циркулирачкиот холестерол ќе затне некоја од артериите. Едно истражување покажало дека пиењето на сок од калинка секој ден, го подобрува протокот на крв кај пациентите со срцеви заболувања.

 

Јогурт

 

Јадењето на храна  како јогуртот на пример, помага во зачувувањето на здравјето на непцата. Но, каква врска има тоа со срцето? Здравите непца придонесуваат во зачувувањето на здравјето на срцето.

 

Овесна каша

 

Оваа моќна житарица е богата со растворливи влакна кои помагаат во блокирањето на абсорпцијата на холестеролот. Истражувањата покажуваат дека секојдневната конзумација, значително ги намалува нивоата на холестерол во крвта.

 

Темно чоколадо

 

Секојдневното грицнување на црно чоколадо, може да го намали крвниот притисок, кој е ризик фактор за срцеви заболувања. Кога го избирате вашето чоколадо, имајте на ум дека колку е повисока застапеноста на какао, толку е подобро за вашето срце. Најмалку што би требало да си дозволите е 65% на какао во вашето чоколадо.

  

Ние го слушаме вашето срце!

 

НАЗАД...

http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/

24.10.2019

 Често поставувани прашања за настинките и грипот

01.11.2019

Продукти кои ќе го заштитат вашето срце

08.11.2019 

Чудните симптоми на тивкиот срцев удар 

15.11.2019

Пет причини заради кои вашите мускули постојано се згрчуваат

http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/
ЧЕСТО ПОСТАВУВАНИ ПРАШАЊА ЗА НАСТИНКИТЕ И ГРИПОТ...
http://www.cormedico.com.mk/