ПОСВЕТЕНОСТ ОД 2010 ГОДИНА
НИЕ ГО СЛУШАМЕ ВАШЕТО СРЦЕ
ПОЧЕТНА     НОВ ПАЦИЕНТ     ЗАКАЖИ ПРЕГЛЕД     УСЛУГИ     ЗА НАС                                                                                                                      in     t

Целосна посветеност на Вас и Вашето здравје!

Достапни за Вас, секогаш и насекаде!

Програма +

Вашиот личен лекар, секогаш со Вас, секогаш за Вас!

© 2018 COR Medico, PZU. All Rights Reserved           

 

                                                      АРХИВА 

 

 

Кога имате грип, нормално е дека сакате да помине што е можно побрзо. За жал, иако симптомите на грипот може да се појават неочекувано, вирусот не е „брз“, а можноста за пренесување на заболувањето останува многу подолго од што си мислите.

 

Колку долго трае грипот?

 

Инфлуенца вирусот може да биде присутен во вашето тело од еден до четири дена пред да ги почувствувате симптомите. А по тоа силно ќе ве нападне!

Може да се чувствувате сосема добро, па одненадеж да почувствувате екстремна изнемоштеност, да имате мускулни и болки во зглобовите, па да мора да легнете во кревет.

 

Вообичаено, првите симптоми се високата температура, студот, болките по целото тело и/или заморот. По тоа може да ги забележите и други симптоми, како на пример болка во грлото и сува кашлица. Високата температура може да трае два до четири дена, додека другите симптоми може да траат и до една недела. Дополнително, најверојатно нема да се чувствувате наполно опоравени и во текот на наредните две недели.

 

Често е можно да го третирате грипот и дома. Сепак, неопходно е да побарате помош од вашиот лекар ако температурата продолжи да се покачува, ако не чувствувате подобрување во наредните три до пет дена од појавувањето на првиот симптом, ако често се задишувате и ако искашлувате зеленкаст, жолт или крвав спутум.

 

Колку долго може да го пренесувате грипот?

 

Дури и пред да ги почувствувате првите симптоми, вие може да го пренесете заболувањето на друг. Грипот може да го пренесете на друг еден ден пред да ги почувствувате првите симптоми, па се до седум денови после прекинувањето на симптомите кај вас. Децата може да предизвикуваат заболување и подолго од една недела.

 

Со оглед на тоа дека толку долго може да го пренесувате вирусот на грип, особено важно е да останете дома за време на манифестното присуство на болеста па се до една недела од исчезнувањето на симптомите. Во моментот кога ќе станете свесни за присуството на некој од претходно споменатите симптоми, треба да бидете одговорни и да останете дома или да не го испраќате вашето дете на училиште. Тогаш кога нема веќе да кашлате и нема да имате висока температура, можете да го продолжите својот вообичаен начин на живеење. Предвременото враќање на рутината (вклучително и физичката активност) може значително да го отежни вашето опоравување. Исто така, особено значајно е да ги миете рацете кога ќе искашлате во нив и да го фрлите марамчето во кое ќе го издувате носот, уредно во корпата за отпадоци.

 

Ако морате да излезете за време на болеста, најдобро би било да носите маска на лицето (која е особено евтина и достапна во секоја аптека). Тоа не се маски кои ги филтрираат вирусите, туку ќе обезбедат свесност на околината за вашата болест, а кога носите таква маске нема да можете несвесно да го пикнете прстот во носот или устата. Дополнително, кога неочекувано ќе се искашлате, тогаш маската ќе го ограничи движењето на искашланите партикли насекаде околу вас.

 

За оние кои не се болни и кои би сакале да останат здрави, вакцинирањето и редовната хигиена, како и избегнувањето на контактот на рацете со лицето, се најпрепорачливите постапки кои ќе ја намалат можноста од појава на грип. Добро е да знаете дека секој човек ги допира својот нос, очи и уста на секои 15 до 30 секунди...

 

Дополнителни информации и лекарска помош, може да побарате тука... 

 

Вашиот личен лекар, секогаш со вас, секогаш за вас! 

 

Ние го слушаме вашето срце!

 

НАЗАД...

Како празниците да станат убави спомени наместо хорор филм?

 

За повеќето од нас, зимските празници се најубавото време од годината. Се е украсено, во и надвор од домот, се раѓа желба за дарување (или обврска, но тоа е тема за друг напис), се креира празнична, радосна атмосфера. Ако пак Дедо Мраз донесе и малку снег, доживувањето е комплетно, секако освен за оние кои мораат да возат на снегот.

 

Ако се изземе хистеријата околу Новогодишната прослава, атмосферата генерално се смирува, кулминирајќи со повеќе неработни денови.

И токму во таа грмушка лежи не зајакот ами ѓаволот. Имено традиционалниот ритуал на безмерно јадење, пиење и легачење буквално го повикува самиот ѓавол. Понекогаш  и смртта како придружничка.

 

Статистиките се немилосрдни. Убедливо најчесто срцев удар се јавува токму во периодот на зимските празници и тоа за 21-33% повеќе од било кој друг период на годината. Смртноста од срцев удар е исто така најголема во овој период.

 И така овој период на радост, славје и одмор се претвора во период на исклучително висок ризик за Вашето здравје.

 

Зошто? Постојат повеќе причини, ние ќе се обидеме да објасниме неколку:

 

  1. Студеното време е одговорно за поголемо стегање-вазоконстрикција на крвните садови и зголемената густина на крвта кои условуваат полесно згрутчување на крвта и создавање на тромби
  2. Ектремниот внес на високо калорична храна е товар за организмот и посебен ризик фактор. За луѓето кои постат за Божиќните празници, внесот на „тешка„ храна после период на пост претставува посебно оптеретување за организмот и ризик од несакани здравствени настани.
  3. Стресот на подготовките за празниците е исто така силен ризик фактор.
  4. Претерувањето со алкохолните пијалоци претставува значаен ризик фактор за срцев удар и други срцеви заболувања.
  5. Најчудно од се е што и релаксирањето од стресот за празниците и целата година наназад претставува исто така ризик фактор

Постои ли начин да се спречи овој прекрасен период да се претвори во најмрачен хорор филм?

 

Секако дека постои, а формулата е мошне едноставна. Се вика умереност. Умереност во активностите на подготовките,  умереност во уживањето во храната и пијалоците, умереност во одморањето, но притоа задржувајќи ги вообичаените рекреативни спортски активности. Многумина ќе кажат дека е тешко да се биде умерен во искушенијата на празниците. Но со малку повеќе личен труд и залагање,  секој од нас може овој убав период од годината безбедно да го направи вреден спомен за паметење. 

     

Ние го слушаме вашето срце!

            

НАЗАД...

Кога е во прашање срцето, постојат многу совети. Креирани се благопријатни диети по здавјето на срцето, но и програми за физичка активност кои се неизоставен дел од целокупниот пакет наменет за одржување на срцевото здравје. Секако, доколку пушите, ќе треба да престанете. За оние со зголемен ризик или за оние кои веќе имаат некакво срцево заболување, неопходно е да се примени медикаментозна терапија и мониторирање на актуелната состојба на срцето.

 

Од едно неодамнешно истражување произлегло предупрадување за луѓето кои имаат зголемен ризик од срцево заболување, но и за оние кои веќе имаат некакво срцево пореметување: чистењето на снегот може да биде особено опасно за вашето срце!

 

Чистењето на снегот и срцевиот удар

 

Според последните проценки, околу 100 луѓе – во главно мажи – секоја година умираат во САД, за време или непосредно после чистењето на снегот. Многу поголем е бројот на оние кои се хоспитализирани со болки во градите или некој друг срцев проблем. Ова најново истражување направи и подетална анализа на поврзаноста на чистењето на снегот и срцевите проблеми.

 

Истражувачите утврдиле поврзнаост на хоспитализациите и смртта од срцев удар (наредниот ден) во Канада во периодот од 1981 до 2014 година. Во ова истражување биле вклучени 128 000 хоспитализации и преку 68 000 смртни случаи од срцев удар.

 

Еве што е откриено:

  • Колу бил подлабок снегот, толку повеќе мажи биле хоспитализирани заради срцев удар. На пример, при снежна покривка подлабока од 20 санитиметри, имало за 16% зголемување на хоспитализациите, во споредба со деновите без снег.
  • Колку бил подлабок снегот, толку повеќе мажи умирале од срцев удар. Забележано било зголемување за 34% еден ден после врнењето на повеќе од 20 см. снег, а дури и повисока била стапката на смертност при пообилни врнежи на снег.
  • Слични резултати имало и во зависност од времетраењето на снежните врнежи. Колку подолго паѓал снег, толку биле почести срцевите удари и смртните случаи од нив кај мажите.
  • Поврзаност помеѓу снегот и срцевиот удар не била утврдена кај жените.

Резултатите од ова истражување не биле ограничени на луѓето кои веќе знаеле дека претходно имале срцево заболување или кои спаѓале во група со зголемен ризик. Поврзаноста помеѓу снегот и срцевиот удар била утврдена дури и помеѓу луѓето кои немале никаков кардиоваскуларен ризик фактор, како на пример пушењето или високиот крвен притисок.

 

При ова истражување, пациентите не биле прашувани дали го чистеле снегот. Па, можно е поврзаноста помеѓу снегот и срцевите проблеми, да нема ништо со чистењето на снегот. Веројатно постои некој друг ризик фактор кој е поврзан со снегот.

 

Која би можела да биде причината?

 

Поврзаноста помеѓу снежните врнежи и срцевиот удар е чудна заради неколку причини:   

  •  Чистењето на снегот може да ја покачи срцевата фреквенција и крвниот притисок, многу побрзо и многу подраматично во споредба со други типови на физичка активност.
  • Чистењето на снегот условува користење на мускулите на рацете, а за многу луѓе тоа е понапорно во споредба со друг тип на активност.
  • Чистењето на снегот се изведува во услови на ниска температура на воздухот. Тоа е важно заради фактот што ниските температури може да предизвикаат вазоконстрикција.
  • Многумина обично имаат седентарен начин на живот. Неочекуваната напорна физичка активност го оптеретува телото до ниво за кое тоа не е подготвено да го издржи.

Како што е претходно кажано, не постои очигледно или најверојатно објаснување. Претходните истражувања укажуваат на можноста дека чистењето на снегот го зголемува ризикот од срцеви проблеми.

 

Сепак, ова истражување неможе да ја докаже поврзаноста помеѓу чистењето на снегот и срцевиот удар. Доплнително, тоа неможе да ја исклучи поврзаноста и кај жените. Авторите сугерираат дека недостатокот на поврзаност за жените кои се анализирани во ова истражување, може да е заради тоа што помал е бројот на жени кои чистат снег.

 

И што сега?

 

Со оглед на тоа дека голем број на луѓе имаат кардиоваскуларни проблеми, како и тоа дека значителен е бројот на оние кои секоја година умираат заради различни срцеви заболувања, елиминирањето на срцеви удари и смртни случаи кои се резултат на чистењето на снегот, веројатно би обезбедило мал или незначителен ефект. Сепак, ако чистењето на снегот може да предизвика или потенцира срцеви проблеми, тогаш избегнувањето на оваа напорна физичка активност веројтно би можело да се смета како превентивна стратегија која би требало да се земе во предвид, особено кај оние кај кои и така постои зголемен ризик од срцеви проблеми.

 

Па, ако имате снег пред вратата, тогаш веројатно би требало чистењето на снегот да го препуштите на некој друг!

   

Ние го слушаме вашето срце!

             

НАЗАД...

Постои причина зошто „слабеењето“ започнува да биде актуелно во Јануари. Веројатно една од причините е тоа што ги чувствувате ефектите на големиот број на празници. Но бројот на вагата може да биде производ на повеќе фактори, вклучително и тоа колку време поминувате надвор.

 

Според новото истражување на Универзитетот од Алберта во Канада, недостатокот на сончева светлина може да биде причина заради која вашето тело креира и задржува повеќе масти за време на постудените месеци.

 

Иницијално, тимот на истражувачи се обидел да создаде масни клетки кои би можеле да продуцираат инсулин како третман за дијабет тип 1. Но во текот на процесот, тие биле принудени да изведат неколку типови на експерименти кои вклучувале изложување на клетките на различни бои на светлина.

 

Она што тие го пронашле било по малку случајно: масните клетки – оние кои се наоѓаат под кожата, се собираат откако ќе бидат изложени на сина светлина. Направени биле повеќе експерименти и постојано бил регистриран мал но воочлив одговор на масните клетки. Тоа значи дека клетките кои биле изложени на светлина, складирале помалку масти во споредба со оние кои биле чувани во темно.

 

Во текот на наредните неколку години биле вршени различни тестирања на различни типови клетки, вклучувајќи и клетки од глувци и стаорци.

Направени биле тестирања дури и врз примероци од кожа и масно ткиво на луѓе кое било издвоено при различни козметички операции. Масните клетки биле поставени во култура и била мерена активноста при изложување на светлина, па и таму бил забележан истиот одговор (кај масното ткиво изолирано од луѓе).

 

За да можат вашите масни клетки да го покажат ефектот на намалување, неопходно потребна е екстремно количина на сина светлина, а сонцето е единствениот извор кој може да ја продуцира, заради тоа што само 1-5% од сината светлина може да пенетрира во вашата кожа.

 

Зошто? Најважниот систем во вашето тело кој реагира на ваквата сина светлина се наоѓа во вашите очи, а тој е одговорен за сетирањето на вашиот телесен саат. Тој реагира како тајмер за вашите шаблони на спиење. И доволно чудно, истиот молекуларен патоказ е присутен и во вашите масни клетки. Па, тоа може да функционира како биолошки часовник за вашите масни клетки, потенцијално објаснувајќи зошто обично се дебелите во зима, а слабеете во лето.

 

Тоа може едноставно да биде производ на еволуцијата. Како што деновите стануваат постудени, тогаш веројтно складираме повеќе масти заради подобра изолација, потенцијално заради тоа што веројтно било тешко за нашите претци да најдат доволно храна за време на зимата.

 

Сега важно е да се знае дека не е препорачливо да истрчате надвор и да се печите на сонцето (ракот на кожата е една од нуспојавите на таквата постапка). Врз основа на податоците од истражувањето, може да се каже дека нашата средина има поголемо влијание врз нашата телесна градба од колку што мислиме. Треба да земеме во предвид дека има повеќе од само Vit.D. Треба да бидеме свесни за потребното ниво на изложеност на сончева светлина и што е добро за нашите тела.

 

Очигледно, постојат и други фактори кои имаат голема улога во дебелеењето во зимскиот период. Веројатно сме помалку активни и јадеме поголема количина на храна во овој период, а тоа секако придонесува кон насобирањето на дополнителни килограми.

 

И заради колиочината на сончева светлина која ја добивате во текот на зимата, дебелеењето потешко се контролира. Тогаш фокусирањето на работите кои зависат од вас, може да обезбеди контрола на телесната тежина.

 

Како да се борите против зимското дебелеење и како да постигнете задоволително ниво на баланс во вашата секојдневна исхрана?

 

Прочитајте во „Основни принципи на исхрана и правилна исхрана на спортисти“.         

   

Ние го слушаме вашето срце!

 

НАЗАД...

http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/

10.1.2019

 Колку долго трае грипот и колку долго може да предизвикува заболување?

27.12.2018

Зошто се дебелите во зима?

3.1.2019 

Ихфаркт и празници

10.1.2019

Дали чистењето на снегот може да претставува ризик за вашето срце?

 

 

http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/
КОЛКУ ДОЛГО ТРАЕ ГРИПОТ И КОЛКУ ДОЛГО МОЖЕ ДА ПРЕДИЗВИКУВА ЗАБОЛУВАЊЕ?...