ПОСВЕТЕНОСТ ОД 2010 ГОДИНА
НИЕ ГО СЛУШАМЕ ВАШЕТО СРЦЕ
ПОЧЕТНА     НОВ ПАЦИЕНТ     ЗАКАЖИ ПРЕГЛЕД     УСЛУГИ     ЗА НАС                                                                                                                      in     t

Целосна посветеност на Вас и Вашето здравје!

Достапни за Вас, секогаш и насекаде!

Програма +

Вашиот личен лекар, секогаш со Вас, секогаш за Вас!

© 2018 COR Medico, PZU. All Rights Reserved           

 

                                                      АРХИВА 

 

 

Не може да се заобиколи фактот дека сонцето може да биде штетно за вашата кожа. Годините, односно стареењето се виновници за збрчканата, груба и сува кожа. Но, вистински проблем може да претставува комбинацијата на годините и сонцето, односно она што дерматолозите го нарекуваат „фотостареење“.

 

Изложувањето на сончевиот спектар покрај изгорениците, може да предизвика и оштетување на ДНК и супримирање на имунолошкиот систем на кожата.

 

Подолготрајното изложување на сонце може да креира високореактивни кислородни молекули, кои се способни да предизвикаат оштетување на мембраните на клетките на кожата и на ДНК која се наоѓа во нив.

 

Поврзаноста помеѓу изложеноста на сонце и ракот на кожа не е така јасна како што веројатно претпоставувате. Гените се секако еден од одлучивачките фактори (некои ја спречуваат, но други пак ја поттикнуваат појавата на рак на кожата).

 

Друг фактор е и типот на кожата. Луѓето со блед тен на кожата кои лесно „горат“ на сонце и не поцрнуваат, поверојатно е да развијат рак на кожата кој е поврзан со изложувањето на сонце. Од друга страна, кога се зборува за изложувањето на сонце, клучниот момент е „дозата“ односно времетраењето на изложување на сонце. Неколку истражувања предупредуваат дека неконтролираното долготрајно изложување (цел ден на сонце), е значително поштетно од постојаното умерено изложување на сонце во тек на подолг временски период.

 

Исто така постојат и податоци дека најважно е изложувањето на сонце за време на вашата младост – пред дваесеттата година. Едно големо Скандинавско истражување на ризикот од меланома, објавено во Journal of the National Cancer Institute, открило дека адолесценцијата е најризичното време за појава на изгореници од сонце.

 

Ултравиолетовиот спектар од сончевата светлина кој ги предизвикува оштетувањата, всушност може да биде и корисна. Тој дел од сончевата светлина стимулира продукција на хемикалија која го придвижува метаболниот синџир на реакции кој на крај продуцира витамин Д. Истражувањата покажуваат дека многу од луѓето имаат ниски нивоа на витамин Д. Поврзаноста помеѓу ниското ниво на витамин Д и лошото здравје на коските е непобитно докажана. Денес се актуелни тврдењата за поврзаноста со речиси се, од мултипла склероза па се до рак на простата. Поврзувањето на ниското ниво на витамин Д со овие заболувања, не покажува причинско последична релација, но сугерира таква можност.

 

Никој не сака да има рак на кожата, но човекот веќе преминува од обожување на сонцето во стигматизирање на истото. Треба да се знае дека постои „средина“, а тоа вклучува користење на креми со заштитен фактор, очила со заштитен филтер, различни типови на шапки и слично.

 

Значи, кога има сонце, слободно излезете надвор и уживајте во него!

      

Ние го слушаме вашето срце!

 

НАЗАД...

 

Многу често се зборува за важноста од одржувањето на сопственото здравје, но што всушност значи тоа? Одржување на сопственото здравје значи обрнување внимание на сопственото физичко и ментално здравје. Тоа исто така има голем дел во третманот на многу физички и ментални здравствени пореметувања.

 

И да, тоа е особено важно.

Но тоа е исто така првото нешто на кое се заборава во услови на стрес, особено за оние кои најмногу се обидуваат да помогнат. Тоа се луѓе кои често го ставаат доброто на другите пред сопствените потреби.

 

Тоа е сериозен проблем. А сепак постои постојан притисок кој своеволно го прифаќаме и  ги игнорираме физичките и емотивните потреби на нашето тело и душа.. Тоа неизбежно води до хроничен стрес, премореност, депресија...

 

Најчестите изговори се дека „Немаме доволно време“ или „Ако го преавам тоа, тогаш се чувствувам себично“.

 

Јасно е дека ако сте родител на пример, тешко можете да најдете време за себе, но еве четири нешта за кои би можеле да размислите:

 

Бидете физички активни. Физичката активност го намалува стресот, го подобрува расположението и го подигнува нивото на енергија... Верувале или не, може да бидете физички активни насекаде и во секое време. Не е неопходно да имате определен тренинг и не мора тоа да биде подолго од неколку минути на ден. Всушност се што правите може да ви помогне. Практикувајте физички активности во кои уживате. Што и да е. Можеби сакате да возите велосипед или да прошетате во блискиот парк...

 

Избалансирана исхрана. Тоа значи дека треба да се храните здраво. Постојат еден куп истражувања кои укажуваат на важноста од избалансираниот начин на исхрана. Избегнувајте продукти кои ги стимулираат воспаленијата (покачувачи на нивото на шеќер во крвта, процесирани јагленохидрати...). Трудете се да ги комбинирате прехрамбените продукти  (колку пошарено, толку подобро). Суплементите и витаминските таблети не се адекватна замена за правилниот начин на исхрана. Не мора да бидеме перфектни, но сепак е добро да знаеме да се храниме правилно (повеќе во „Основни принципи на исхрана и правилна исхрана на спортисти“).

 

Бидете смирени. Сите имаме стресори во нашите животи. Она што е различно е начинот на кој реагираме на нив и колку дозволуваме стресорите да предизвикаат стрес кај нас. Што можеме да направиме? Секаков начин на релаксација помага. Ова може да значи плетење, пешачење, пливање, возење велосипед, планинарење... Се што ќе ви овозможи да земете длабок здив и да подзастанете.

 

Спијте доволно. Спијте доволно за да се чусвствувате свежи, ниту повеќе ниту помалку. Иако ова е различно за секој поединечно, во основа спиењето помеѓу шест и осум часови би требало да биде доволно. Примамливо е да останете будни до касно во ноќта и да ги дозавршите обврските кои ви преостанале, но навистина, светот нема да запре ако остане нешто и за утре. Недоволното спиење предизвикува раздразливост, ослабени рефлекси и време на реакција (автомобилски несреќи), намалени когнитивни способности, а хроничниот недостаток на сон придонесува кон појава на депресија и анксиозност.

 

На крај, можеби нема да можеме да го правиме ова секојдневно. Но ако се посветиме на одржување на нашето физичко и ментално здравје, тогаш ние ќе можеме да функционираме подобро и да се чувствуваме добро. Колку подобро се чувствуваме, толку повеќе ќе можеме да направиме за луѓето кои ни се важни. А тоа е ситуација во која сите добиваме!

   

      

Ние го слушаме вашето срце!

            

НАЗАД...

Ако сте ги пробале сите трикови од сите препорачани диети, лесно може да помислите дека не ви било пишано да бидете слаби. Но како и повеќето „продукти за слабеење“, така и советите за слабеење не се секогаш соодветни за корисниците. Некои понови истражувања, покажуваат дека нема доволно податоци кои може да ги поткрепат некои од популарните трикови за слабеење. Тоа го објаснува неуспехот кој се појавува при настојувањето да се намали тежината, што пак од своја страна доведува до откажување, пред постигнувањето на поставените цели.

 

Лага: Треба да слабеете постепено

Реалност: Точно, наглото губење на килограми, може да доведе до јо-јо ефект. Но вашиот обид за слабеење не треба да се влече во граници на само половина килограм неделно. Коге веќе ќе се решите да слабеете, тогаш тоа треба да го направите на сигурен начин, но тоа незначи дека е проблем ако намалите два килограми во првата недела, а половина килограм во втората недела. Истражувањата покажуваат дека доколку се постави поамбициозен план, тогаш може да се зголеми и мотивацијата. При истражувањата се покажало дека при поставување на цели за губење на 15% од телесната тежина за 12 или за 36 недели, 80% од луѓето кои се определиле за пократкиот период (12 недели) биле успешни, во однос на 50 % успешност кај луѓето кои го избрале периодот на слабеење од 36 недели.

 

Лага: Пиењето на вода го спречува прејадувањето

Реалност: Колку повеќе вода во вашиот желудник, толку помалку место за храната...така? Пе не е баш така! Водата не го стимулира чувството за ситост на ист начин како што тоа го прави храната, па дури и да е така, при повеќе испиена течност, почесто и повеќе се уринира, па внесената вода многу брзо се губи. Без влакната во храната кои ја забавуваат дигестијата, многу побрзо се јавува чувството на глад, па многу е поверојатно дека ќе внесете многу повеќе калории. Наместо да натојувате да пиете многу вода пред секој оброк, потрудетесе да јадете храна која е богата со влакна и вода, тоа е всушност комбинација која ќе го стимулира чувството на ситост. Во оваа смисла, добро би било пред оброкот да се изеде едно јаболко или чинија зеленчукова супа на пример.

 

Лага: Помалку калории - подобро

Реалност:  Точно е дека треба да се намали внесот на калории за да се намалат килограмите. Но една од причините заради која луѓето најчесто достигнуваат плато во губењето на килограмите е заради тоа што јадењето на премалку калории го забавува метаболизмот. Истовремено според истражувачите од Yale School of Medicine, гладувањето може да го поремети процесот на трансформација на белата маст (нездравата маст која го зголемува ризикот од срцеви заболувања) во кафеава маст (добрата маст, која го помага согорувањето на калории). Мора да се настојува да внесот на калории се одржува на барем 1200 калории секој ден и при тоа да не се прескокнуваат оброци, тоа може да има негативно влијание врз нивото на глукоза во крвта, што пак може да предизвика прејадување.

 

Сакате да знаете повеќе?

Прочитајте во „Основни принципи на исхрана и правилна исхрана на спортисти“.

         

        

Ние го слушаме вашето срце!

             

НАЗАД...

Често наидуваме на реклами за продукти во кои се тврди дека ја стимулираат работата на имунолошкиот систем, со што помагаат во надминувањето на настинките и грипот. Но, дали нешто што е содржано во шишенце, без разлика дали е витамин или пробиотик, може навистина да овозможи стимулирање на имунолошкиот систем и зачувување на здравјето?

 

За жал, реалноста е дека ваквите продукти не овозможуваат некаква вистинска придобивка. Не постојат докази дека тие помагаат во борбата против болестите.

 

За да се разбере зошто, мора да знаете како работи имунолошкиот систем. Самата идеја за стимулирање на работата на имунолошкиот систем е погрешна.

 

Имунолошкиот систем е особено добро избалансиран. Постои взаемна поврзаност помеѓу имунолошкиот систем кој е ефикасен во лимитирањето на способноста на бактериите, вирусите и паразитите да предизвикаат заболување и хиперактивниот имунолошки систем кој може да предизвика проблеми како што се алергиите, дијабетот и другите автоинфламаторни и автоимуни заболувања.

 

Тоа значи дека ако навистина постои опција за стимулирање на имунолошкиот систем, тогаш тоа ќе значи истовремено поттикнување на автоимуните и други слични проблеми.

 

Но што е содржано во тие шишенца?

 

Продуктите за кои се тврди дека го стимулираат и поддржуваат имунолошкиот систем, вообичаено спаѓаат во неколку категории: витамини, витамински производи и пробиотици.

 

Постои одредена точност во идејата дека витамините можат да го помогнат имунитетот. Витамините може да помогнат во совладувањето на болестите и другите здравствени проблеми, но само кај луѓето кои се значително неисхранети, односно неправилно се хранат. Па заради тоа, витамините кај најголемиот дел од луѓето ќе имаат многу мало влијание во обезбедувањето на вашето здравје.

 

Кога пак се зботува за пробиотиците, постои исто така делумна точност во идејата дека дека бактериите и организмите кои живеат во нашиот дигестивен систем, можат да имаат позитивна улога во одржувањето на нашето здравје.

 

Постојат голем број на актуелни истражувања кои се обидуваат да докажат како овие пријателски организми кои живеат во и на нас, придонесуваат во одржувањето на нашето здравје и како може да биде нарушена имунолошката функција. Еден ден многу прецизно ќе се знае како може да се спречи одредено заболување со модифицирање на различните микрооганизми кои живеат во нас, она што се нарекува микробиом.

 

Најверојатно за десетина години ќе бидеме свесни како конкретни микроби се вклучени во одредени заболувања. Но, денес нема доволно разбирање за комплексната корелација помеѓу телото и микробиомот, за да би можеле ефикасно да користиме одредени суплементи во насока на корегирање на одредени проблеми.

 

Тоа најверојатно ќе се промени, но во меѓувреме, треба да бидеме скептични за спротивните тврдења.

 

Како да останеме здрави

 

Значи ако не можете да го помогнете работењето на имунолошкиот систем со пиење на некаква таблета, што е она што можете да го направите за да ја намалите опасноста од заболување?

 

Разликата помеѓу луѓето кои ретко се разболуваат и оние кои често се болни, содржана е  многу повеќе во навиките одколку функционирањето на имунолошкиот систем. Еве неколку совети кои може да бидат од корист:

 

Мијте ги вашите раце. Иако некои микроби се пренесуваат преку воздух, многу почесто заболувањата се пренесуваат откако ќе допрете некоја контаминирана површина. Најчесто микробите преминуваат од вашите раце на очите, носот или устата, па заради тоа добро е да се обране внимание на тоа колу често го допирате вашето лице.

 

Одржувајте го вашето тело. Практикувањето на избалансирана исхрана („Основни принципи на исхрана и правиланисхрана на спортисти“), редовната физичка активност и доволното спиење, може да придонесат во непреченото функционирање на вашето тело и вашиот имунолошки систем.

 

Контролирајте го стресот. Истражувањата покажаа дека високото ниво на стрес влијае негативно на имунолошкиот систем. Значи, секогаш кога е можно, обидете се да бидете свесни за нивото на стресот и настојувајте да го контролирате интензитетот на истиот.

 

Вакцинирајте се. Вакцинирањето против грипот и другите заболувања го стимулира имунолошкиот систем во насока на спречување на појава на заболувања. Вакцините го учат имунолошкиот систем да ги препознае специфичните патогени и да стартува одбрамбена реакција доколку дојдеме во контакт со нив.

 

Заклучокот е дека освен вакцините, всушност и не постои нешто што можете да го направите за да го подобрите функционирањето на имунолошкиот систем. Значи покрај избалансираната исхрана, редовната физичка активност, доволното спиење и разумната хигиена, пиењето на суплементи и слични „стимулатори“ на имунолошкиот систем е смешно.

 

Иако најверојатно ваквите суплементи нема да ви наштетат, најверојатно многу попаметно ќе ги потрошите вашите пари ако ги искористите за подобра перница, добар ручек, адреналинско патување или нешто слично.      

 

Ние го слушаме вашето срце!

 

НАЗАД...

http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/

29.06.2020

 Придобивки од умереното изложување на сонце

19.06.2020

Дали суплементите може да ви помогнат во стимулирањето на вашиот имунолошки систем?

11.06.2020 

Четири начини за одржување на вашето здравје

02.07.2020

Три лаги кои го саботираат секој ваш обид за слабеење

http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/
ПРИДОБИВКИ ОД УМЕРЕНОТО ИЗЛОЖУВАЊЕ НА СОНЦЕ...
http://www.cormedico.com.mk/
http://www.cormedico.com.mk/